מימוש זכויות
טיפים משפטיים והכוונה
עיכוב בתשלום תגמולי סיעוד: למה זה קורה ואיך מתמודדים
- עו"ד רפאל אלמוג
- אין תגובות
טיפים להכוונה למימוש זכויות
מאת עו"ד רפאל אלמוג, היועץ המשפטי של עמותת עמדא
טיפ מספר 21
לפי החוק, חברת הביטוח מחויבת לשלם את התגמולים בתוך 30 ימים מרגע שקיבלה את כל המידע הדרוש לבירור החבות. אלא שהחוק לא מגדיר מתי בדיוק "הכל" התקבל, וחברות הביטוח מנצלות זאת. הן ממשיכות לדרוש מסמכים נוספים, דוחות, חוות דעת, וכך דוחות את המענה, שוב ושוב.
לכן, מיד לאחר הגשת טפסי התביעה לחברת הביטוח, חשוב לוודא שהכל התקבל וכי לא חסר לחברת הביטוח מסמך כזה או אחר, וככל וכן יש לוודא אלו מסמכים חסרים ולעמוד על קבלת התשלום בהתאם למועדים הקבועים בחוק.
ומה הסנקציה?
כאשר חברת ביטוח נוהגת כך, היא מסתכנת בריבית עונשית, ללא צורך להוכיח נזק. החוק רואה בעיכוב שכזה התנהלות חסרת תום לב. אפשר גם לפנות לפיקוח על הביטוח, מהלך שיכול להפעיל לחץ ולזרז תגובה.
ומה אם בסוף נדחיתם?
אם לאחר כל ההמתנה, התביעה נדחית, אל תערערו ישירות לחברת הביטוח. פנייה כזו רק תיתן לה הזדמנות לנסח מחדש טיעונים ולהכביד על המאבק בהמשך. בשלב הזה, עדיף לפנות לייעוץ משפטי מקצועי ולבחון הגשת תביעה לבית המשפט, כולל דרישה לריבית עונשית ולהחזר הוצאות.
אל תאפשרו לחברות הביטוח למשוך זמן על חשבון הזכויות שלכם.
אנחנו כאן בשבילכם, להקשיב, להסביר וללוות.
זה היה הטיפ האחרון בסדרה על מימוש זכויות. מקווים שזה עזר, ומאחלים לכם בהצלחה ביישום!